Winst Hankook stijgt ondanks ‘moeilijke marktomstandigheden’
Hankook werkt samen met bijna vijftig verschillende autofabrikanten wereldwijd.
Zowel de omzet als de winst van Hankook stijgt in het tweede kwartaal van 2024. Het bedrijfsresultaat neemt toe met 69,2 procent en de omzet stijgt met 2,4 procent op jaarbasis. Hankook behaalde in het tweede kwartaal van 2024 een omzet van ruim 1,5 miljard euro en een winst van 284,5 miljoen euro. Dat meldt Hankook in een persbericht.
Ook bandenbedrijf Continental zag zijn winst in het tweede kwartaal toenemen. Het bedrijf zag de winstgevendheid toenemen, vooral dankzij lagere kosten door het schrappen van duizenden arbeidsplaatsen in de afgelopen tijd.
Sponsor
Hankook slaagde er naar eigen zeggen in te blijven groeien door strategische investeringen en samenwerking met premium autofabrikanten. Met name de iON-familie, banden speciaal ontworpen voor elektrische auto’s, presteert naar eigen zeggen goed.
Het bedrijf breidde deze samenwerking met autofabrikanten uit in het tweede kwartaal van 2024 en levert voortaan banden voor onder andere de Porsche Taycan, Audi e-tron GT en Q4 e-tron, BMW i4, Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 6, Kia EV3 en EV9, Tesla Model Y en Model 3, evenals BYD Song Max en Yuan. Momenteel levert Hankook banden voor ongeveer 280 modellen aan bijna vijftig verschillende autofabrikanten wereldwijd.
Eerder werd bekend dat Hankook het sponsorcontract met UEFA Europa League verlengde.
The post Winst Hankook stijgt ondanks ‘moeilijke marktomstandigheden’ first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!