Robert Bosch BV (Bosch Car Service) wint Automotive Social Media Campagne Award

Bosch kreeg de prijs voor de ‘#LikeABosch-campagne’, een actie waarmee het bedrijf de bekendheid van Bosch Car Service wilde verbeteren en de zichtbaarheid van de ruim 400 aangesloten autobedrijven wilde versterken.

Bosch Car Service (als onderdeel van Robert Bosch BV) is de winnaar van de eerste editie van de Automotive Social Media Campagne Award. De prijs werd eerder vandaag (15 oktober) uitgereikt op het AM Marketing Event in Rotterdam. De prijs komt toe aan het bedrijf dat, volgens een vakjury, het afgelopen jaar de beste sociale mediacampagne in de autobranche heeft gecreëerd.

Robert Bosch BV kreeg de prijs voor de ‘#LikeABosch-campagne’, een actie waarmee het bedrijf de bekendheid van Bosch Car Service wilde verbeteren en de zichtbaarheid van de ruim 400 aangesloten autobedrijven wilde versterken. Een video op Meta (Facebook en Instagram) had onder meer als doel om een ‘retargetingpool’ van gebruikers op te bouwen. Gebruikers die meer dan 25 procent van de video bekeken, werden getarget met advertenties van het dichtstbijzijnde Bosch Car Service autobedrijf. De advertenties waren gepersonaliseerd met de naam en locatie van elk autobedrijf en leidden naar hun website. Deze lokale advertentie resulteerde, zo stelt Bosch, tot weergaven van 3,4 miljoen advertenties.

Volgens de jury, die bestaat uit Veerle Dicker (eigenaar van Davero Maastricht), Romy Wielinga (AM-marketingmanager) en Kim Andriessen (hoofdredacteur Automotive), is de campagne van Bosch ‘goed doordacht’ en ‘sterk uitgevoerd’.

Juryrapport

In het juryrapport staat onder meer: ‘Achter de campagne van Bosch zit een goed doordacht plan waarbij er veel aandacht is besteed aan de details. Er is een heldere doelstelling gesteld, met een speciaal oog voor de lokale ondernemers, zij die het kloppende hart van de Nederlandse automotive vormen. Niet alleen het plan is slim bedacht, de campagne is ook nog eens sterk uitgevoerd.’

De eerste Automotive Social Media Campagne Award werd uitgereikt door Rolf Westgeest (dagvoorzitter van het Marketing Event) en Kim Andriessen (hoofdredacteur AM) aan Lucien Hu, concept manager bij Robert Bosch BV (Bosch Car Service).

Lees een uitgebreid verslag van het AM Marketing Event in de eerstvolgende editie van Automotive Magazine. Het oktobernummer van Automotive Magazine is vanaf dinsdag 29 oktober verkrijgbaar. Heeft u nog geen abonnement op AM? Klik hier.

Bekijk hier de video over de winnende campagne:

The post Robert Bosch BV (Bosch Car Service) wint Automotive Social Media Campagne Award first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *