ViaBovag: meer inzicht in leads en klantvoorkeuren
De occasionsite presenteert een tool die meer inzicht in leads biedt. Occasionsite ViaBovag biedt autobedrijven meer inzicht in de leads, met de nieuwe Prestatieverbeteraar. Die biedt bedrijven diepgaand inzicht in de voorkeuren van de klant, stelt ViaBovag.
Wat voorheen Adviestool heette, is nu de ViaBovag Prestatieverbeteraar. De tool biedt mobiliteitsbedrijven leadinzicht: een compleet profiel van de lead, inclusief voorkeuren op basis van recente zoekgeschiedenis. Dit maakt het mogelijk om effectiever in te spelen op wat klanten echt zoeken. Bedrijven krijgen deze inzichten direct in hun dashboard, zodra een klant een proefrit, inruilverzoek of contactaanvraag heeft ingediend.
Lees hier: Sinds vorig jaar is ViaBovag een zelfstandig label, los van Bovemij.
ViaBovag geeft een voorbeeld: Peter, een merkvast type met een specifiek budget, is op zoek naar een specifieke auto met een trekhaak in zijn regio. De Prestatieverbeteraar geeft de verkoper inzicht in zijn voorkeuren, waardoor hij niet alleen auto’s kan aanbieden die Peter al heeft bekeken, maar ook alternatieven uit zijn aanbod die mogelijk nog beter passen.
Wilco Bos, verkoopadviseur bij Autocentrum Van Vliet Woerden en een van de eerste gebruikers van de tool, zegt: “Ik vind het fijn om meer kennis te hebben over een klant. Om antwoord te hebben op vragen als: hoe lang is deze consument in de markt? En op hoeveel auto’s heeft hij gereageerd? Deze informatie helpt me bij het benaderen van de lead. Is iemand twee weken op zoek en heeft hij nog maar op drie auto’s gereageerd? Dan is de kans groot dat de klant écht geïnteresseerd is.”
ViaBovag begon in 2018 als coproductie van Bovag en Bovemij.
The post ViaBovag: meer inzicht in leads en klantvoorkeuren first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!