Autoflex: Sturen op data in plaats van op onderbuikgevoel

Als onafhankelijke marktleider in cloud-gebaseerde garagesoftware systemen, rolt Autoflex inmiddels de nieuwe versie Autoflex EVO uit, die tal van extra mogelijkheden en voordelen biedt.

Met de nieuwe module Bedrijfsmonitor wordt vanaf volgend jaar direct alle beschikbare data ook 24/7 inzichtelijk gemaakt op managementniveau. Pettrie de Bondt, directeur en mede-eigenaar van Autoflex, kijkt terug op een zeer succesvol jaar.

De Bondt: “We hebben dit jaar wederom een zeer sterke groei doorgemaakt en hebben inmiddels ca. 2.000 klanten waarvan er meer dan 1.750 op Autoflex10 draaien. Dat pakket bestaat inmiddels 10 jaar; we vonden het hoog tijd om onze nieuwste versie op de markt te brengen! Deze EVO-versie, in technisch opzicht het neusje van de zalm, heeft op een aantal punten een nieuwe look and feel. Het maakt het nog makkelijker om alle data te filteren en te zoeken in het systeem. Terwijl veel concurrenten nog worstelen met de overstap naar volledig cloudbased werken, staan wij aan de vooravond voor de release van de 2.0-versie: Autoflex Evo. Die versie speelt ook in op de consolidatiegolf die door autoland gaat”.

Gehele proces geautomatiseerd

Bij een multimerkvestiging worden veel zaken centraal gedeeld, maar de werkorders zijn slechts per vestiging toegankelijk”, stelt De Bondt. “Ons systeem automatiseert het gehele proces, vanaf het eerste contactmoment voor een werkplaatsafspraak, de uiteindelijke checklist en opvolging na het uitvoeren van onderhoud tot de facturatie inclusief de geklokte uren en de export naar het boekhoudsysteem. Grossierskoppelingen kunnen uiteraard niet ontbreken in de werkplaats, maar ook bij de in- en verkoop van auto’s.” Autoflex wil blijven doorontwikkelen en investeren, niet alleen in product maar ook op samenwerkingen. Zo wordt er op dit moment bijvoorbeeld hard gewerkt aan een integratie met Autotelex.

Nieuwe module

Een nieuwe module is ‘Bedrijfsmonitor’. “De basisversie is kosteloos in Autoflex 10 EVO. Het is een must voor bedrijven die op basis van cijfers en resultaten willen sturen. Alle data uit Autoflex is in rapportages en grafieken inzichtelijk. Denk daarbij aan zaken als omzet, klantenverloop, de autoverkoop”, vertelt De Bondt. “De kengetallen worden in duidelijke grafieken getoond. En niet één keer per week of iets dergelijks, de klant kan de data op élk gewenst moment inzien en inzoomen op de details, tot individuele werkorders aan toe. Zo zie je waar het fout gaat en kun je sturen op data in plaats van op onderbuikgevoel.” Die werkwijze om klanten te betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe diensten is typerend voor de specialist uit Putten, die alles in eigen huis ontwikkelt. Dat is inmiddels al bijna 40 jaar een succesformule. “Ik ben naast directeur inmiddels ook mede-eigenaar, waarmee voor stabiliteit richting de toekomst is gezorgd. We blijven geheel onafhankelijk en transparant”, zo besluit De Bondt.

The post Autoflex: Sturen op data in plaats van op onderbuikgevoel first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *