Auto-ondernemers starten Bovemij-concurrent SMB: ‘Binnen vijf jaar de grootste verzekeraar van garagepolissen’

Branchebekenden Lex Reijnen (ex-AutoPalace) en Bertus de Vries (ex-Bovemij) zijn het gezicht van de onderneming.

Een groep van vijftien automotive-ondernemers zijn samen een assurantiebedrijf gestart dat zich richt op de verkoop van bedrijfsverzekeringen. Onder de naam Samenwerkende Mobiliteitsbedrijven (SMB) concurreert het bedrijf onder meer met Bovemij, de grootste aanbieder van bedrijfsverzekeringen.

SMB is eind vorig jaar van start gegaan en inmiddels is er een werkorganisatie van drie mensen, die onder leiding staat van Jacqueline Scholing, die decennialange ervaring in de verzekeringswereld meeneemt. Sinds oktober heeft het team versterking gekregen van Bovemij-oudgediende Bertus de Vries, die dit jaar na 34 jaar afscheid nam bij de verzekeraar.

Terugbrengen klantgerichtheid

Ambassadeur namens de vijftien ondernemers is Lex Reijnen, die in 2022 zijn dealerbedrijf AutoPalace verkocht aan Broekhuis en vorig jaar met Reijnen Zwolle terugkeerde in de branche. Volgens Reijnen laat Bovemij een gat vallen waar SMB inspringt. “Wij willen het serviceniveau en de klantgerichtheid terugbrengen zoals we die zelf ervaren hebben in het verleden, maar nu missen bij Bovemij en de andere verzekeraars.”

SMB werkt als assurantiebedrijf en brengt zijn polissen onder bij verschillende verzekeraars, waarvan het een volmacht heeft. Scholing: “Wij verzekeren alles wat bedrijfsgebonden is, maar eventueel ook de privéverzekeringen van de ondernemer. Wij beschouwen het volledig ontzorgen van die ondernemer als een belangrijk onderdeel van onze service. Dat betekent ook dat het bedrijf één contactpersoon bij ons heeft, die direct kan schakelen.”

Vertrouwen

De Vries had in april, toen hij afscheid nam bij Bovemij, niet bedacht enkele maanden later weer van start te gaan in de verzekeringswereld. Hij neemt de rol van commercieel verantwoordelijke op zich. “Ik heb in mijn carrière een paar belangrijke lessen mogen leren en de belangrijkste daarvan is dat wij als verzekeraar er zijn voor het bedrijf. De geest van een polis is minstens zo belangrijk als de letter. Een goede klant moet op ons kunnen bouwen en vertrouwen, het is immers niet niks om je hele bedrijf ergens anders te verzekeren.”

De ambities van SMB zijn groot, stelt Reijnen. Volgens de drie is er ruimte in de markt, zeker omdat Bovemij momenteel aan het reorganiseren is en grootaandeelhouder Bovag deze maand de markt op is gegaan om een nieuwe aandeelhouder te zoeken. “In de komende vijf jaar willen we uitgroeien tot de grootste verzekeraar van garagepolissen. Het blijkt voor een verzekeraar heel lastig om nog een relatie op te bouwen met het autobedrijf en wij zijn ervan overtuigd dat wij die leegte kunnen opvullen.”

Gelijkgestemden

Wie de andere aandeelhouders zijn in SMB en met welke verzekeraars het bedrijf werkt, houden de drie in het midden. “Het is een groep gelijkgestemden, vandaar dat er samenwerkende in de bedrijfsnaam zit. Verder werken wij met verschillende verzekeraars, wat volstrekt gebruikelijk is in de branche.” Komend jaar moeten veel bedrijven gaan kennismaken met SMB, stelt Scholing. “Wij hebben eerst de organisatie ingericht, de huidige aandeelhouders verzekerd, en nu is het tijd om de markt op te gaan.”

The post Auto-ondernemers starten Bovemij-concurrent SMB: ‘Binnen vijf jaar de grootste verzekeraar van garagepolissen’ first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *