Autotrust: ‘Laat autobedrijven zich richten op waar ze het allerbeste in zijn’
Door continu de producten aan te passen aan de vraag van de markt, zorgt Autotrust dat het aanbod altijd aansluit en de beste oplossing biedt.
Bij Autotrust nemen ze niet alleen het gehele garantieafhandelingstraject van mobiliteitsbedrijven uit handen, maar richten ze zich ook op innovatieve en duurzame oplossingen voor technische defecten. Bovendien deelt Autotrust haar uitgebreide kennis met klanten, zodat zij beter ondersteund worden in het verkoopproces.
Autotrust is een partner voor autobedrijven, die niet alleen garantieproducten levert, maar ook uitgebreide ondersteuning biedt. Zo geeft Autotrust onder andere trainingen om verkopers te leren hoe ze aan hun klanten kunnen uitleggen dat de non-conformiteitswetgeving van 12 maanden iets anders is dan volledige garantie. Nienke Bergsma-Eendhuizen, directeur Autotrust, geeft aan: “We trainen verkopers hoe ze aan klanten kunnen uitleggen dat afleveringspakketten, waar vaak leuke marges op zitten, toch toegevoegde waarde hebben.” Autotrust blinkt naar eigen zeggen uit in deskundigheid en ondersteuning. Men levert niet alleen producten, maar biedt ook persoonlijk advies, afhankelijk van de omvang van de klant. “We leveren data-gebaseerde inzichten aan onze klanten. Voor kleinere klanten doen we dat op generiek niveau. Voor grotere partijen die hun hele garantieportefeuille bij ons hebben ondergebracht, bieden we persoonlijke inzichten op basis van de verkochte occasions”, legt Arne Swart, commercieel manager van Autotrust uit.
We leveren data-gebaseerde inzichten aan onze klanten
Gehele garantieproces
Een ander belangrijk aspect van de dienstverlening van Autotrust is het overnemen van het gehele garantieproces. Van klantcommunicatie tot reparatie en facturatie, Autotrust neemt het volledige proces uit handen. “Onze klanten komen bij ons met hele verschillende vragen. Het ene bedrijf wil garantiekosten besparen of garantiegevallen uniform afhandelen over meerdere vestigingen, terwijl andere klanten graag hun klantervaring willen verbeteren of verkopers willen ontlasten. Wij hebben voor iedere garantievraag een oplossing”, vertelt Nienke. Autotrust is actief bezig met innovatie en technologie. “We werken samen met ons netwerk van specialisten om nieuwe reparatietechnieken te onderzoeken, zoals revisie, gebruikte onderdelen en deelreparaties”, vertelt Arne. “Dat kan bij bijvoorbeeld het accupakket van een EV zomaar vele duizenden euro’s schelen.” Door continu de producten aan te passen aan de vraag van de markt, zorgt Autotrust dat het aanbod altijd aansluit en de beste oplossing biedt. Zo kunnen autobedrijven zich succesvol blijven richten op hun core-business.
The post Autotrust: ‘Laat autobedrijven zich richten op waar ze het allerbeste in zijn’ first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!