Bijna alle Bosch Car Service-bedrijven tekenen franchiseovereenkomst
De aangesloten autobedrijven profileren zich hiermee niet langer als werkplaatsconcept, maar als ‘service franchiseorganisatie’.
Het afgelopen jaar hebben bijna alle Bosch Car Service-autobedrijven een nieuwe samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Dit betekent dat alle aangesloten bedrijven nu officieel franchisenemer zijn. Zij profileren zich hiermee niet langer als werkplaatsconcept, maar als ‘service franchiseorganisatie’.
Om het proces naar een franchiseorganisatie in goede banen te leiden is in samenwerking met de externe Franchise Support Groep een uitgebreid plan van aanpak opgesteld, schrijft het bedrijf. De supportgroep vervult een sleutelrol als onafhankelijke voorzitter van de vergaderingen tussen Bosch Car Service en de Franchiseraad. Deze Franchiseraad, die bestaat uit vijf aangesloten ondernemers, vertegenwoordigt de belangen van de aangesloten bedrijven.
Trainingsprogramma
Jan Evers, eigenaar van Bosch Car Service Autobedrijf Evers en voorzitter van de Franchiseraad. “Afgelopen jaar hebben we al mooie resultaten behaald, zoals de samenwerking met Wesp en onze feedback op de voorgestelde marketingcampagnes en de inzet van communicatiekanalen. Op dit moment richten we ons op het uitbreiden van het trainingsprogramma, met name door het introduceren van nieuwe trainingen.”
Daarnaast komen in de Franchiseraad ook bredere onderwerpen aan bod, zoals het personeelstekort in de sector. Bosch Car Service verkent manieren om nieuwe medewerkers te werven, bijvoorbeeld via informatiepakketten voor scholen en aanwezigheid op jobbeurzen. Ook wordt gekeken naar nieuwe partners en samenwerkingsverbanden die waardevol zijn voor het netwerk, aldus Bosch.
The post Bijna alle Bosch Car Service-bedrijven tekenen franchiseovereenkomst first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!