Bosch Car Service: Focus op verder professionaliseren
Wij ondersteunen onze partners onder andere met technische- en commerciële opleidingen, uitgebreide marketingondersteuning en een kwaliteitsmanagementprogramma.
De auto-industrie maakt een periode van ingrijpende veranderingen door. Steeds meer automerken werken wereldwijd samen en we worden geconfronteerd met de overgang naar elektrisch rijden. Bosch Car Service is de juiste partner voor ieder universeel autobedrijf.
Nieuwe aandrijftechnologieën, toenemende digitalisering en steeds kortere ontwikkelingscycli in de autotechnologie zetten de werkplaats onder druk. Tegelijkertijd biedt dit omvormingsproces ook kansen om nieuwe activiteiten te starten en om efficiënter en duurzamer te werken. “Natuurlijk kun je dit niet invullen als individueel universeel autobedrijf. Daarom is Bosch Car Service de juiste partner voor ieder universeel autobedrijf. Als één van de grootste OEM-toeleveranciers aan bijna alle autofabrikanten, is Bosch vertrouwd met de technische trends en ontwikkelingen van de toekomst en vertaalt deze naar het lokale autobedrijf. Niet voor niets is ons motto: “think global, act local”,” aldus Concept Manager Norel Bomers.
Optimalisatie van de bedrijfsprocessen is speerpunt voor 2025
Allround pakket
“Wij onderscheiden ons doordat we de juiste ondernemers in huis hebben. Zij kiezen voor ons omdat we technisch veel te bieden hebben. Wij hebben de kennis, (diagnose) software en de vereiste diagnoseapparatuur in huis. We verzorgen ook de landelijke en lokale marketing. Door nieuwe tools kunnen wij de marketingcampagnes lokaal inzetten. We haken voortdurend in op wat door de franchiseraad wordt ingebracht,” licht Norel Bomers toe. Concept Manager Michiel Frijters vervolgt: “Er zijn nu ruim 400 Bosch Car Service autobedrijven in Nederland. Dat betekent dat onze strategie nu niet meer op groei is gericht, maar op professionaliseren. Wij moeten daarom de kwaliteit bewaken. Bijvoorbeeld door een trainingsprogramma aan te bieden voor EV’s. Of denk aan ons nieuwe Bosch Service Excellence opleidingstraject om de service te optimaliseren en daarbij gebruik te maken van de juiste tools. Dankzij de nieuwe samenwerking met WESP helpen wij onze leden om datagedreven beslissingen te nemen én kunnen wij de juiste strategische stappen zetten met het Bosch Car Service netwerk. Optimalisatie van de bedrijfsprocessen is ons speerpunt voor 2025, waardoor iedereen zo efficiënt en klantgericht mogelijk kan werken.”
Borgen van continuïteit
“Als Bosch Car Service werk je samen met de grootste leverancier van auto-onderdelen en -apparatuur wereldwijd. Wij ondersteunen onze partners onder andere met technische- en commerciële opleidingen, uitgebreide marketingondersteuning en een kwaliteitsmanagementprogramma. Al deze tools zijn noodzakelijk om een hoge klanttevredenheid te bereiken. Terugkerende klanten borgen de continuïteit van de onderneming. En continuïteit en rendement is het doel van iedere ondernemer”, besluit Michiel Frijters.
The post Bosch Car Service: Focus op verder professionaliseren first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!