CarGarantie: Onze garantie is een klantenbinder en een winstaanvulling
Als je partner bent van CarGarantie heb je een perfecte tool in handen om klanten aan je bedrijf te binden.
Auto’s en garantie horen bij elkaar. De vraag is niet of je garantie hebt op een auto, maar hoe lang je die garantie hebt. Maar voor de autobedrijven is er nog een ander, belangrijk aspect aan garantie.
Directeur van CarGarantie Luc Baetens (rechts op de foto): “Garantie is voor de autobezitter al lang vanzelfsprekend. Tegenwoordig verwacht hij volledige service en zekerheid. Een garantie beschermt niet langer enkel tegen onvoorziene reparatiekosten, maar het is inmiddels ook een belangrijk instrument geworden om klanten op lange termijn te binden aan een autobedrijf. Als je partner bent van CarGarantie heb je een perfecte tool in handen om klanten aan je bedrijf te binden. Met 50 jaar ervaring in de sector zetten wij ons volledig in voor het succes van onze partners. Dat verklaart ook waarom in heel Europa inmiddels meer dan 40 constructeurs/importeurs en nog eens ongeveer 23.000 vakkundige dealers en universele autobedrijven vertrouwen op onze knowhow. Het aanbieden van een verlengde garantie is vaak te veel werk voor autobedrijven, maar garantie vergroot de winst van de onderneming. Broodnodig, want vanwege de langere service-intervallen wordt de werkplaats hooguit nog één keer per jaar bezocht. En het gemiddelde schadebedrag is ook nog nooit zo hoog geweest als nu. In het uurloon valt weinig te halen. Dat zit al aan zijn plafond, waarbij een universeel 65 euro hanteert en een officiële dealer 100 tot 125 euro rekent. Dat blijkt het maximum te zijn. Onze garantie is als extra winstbrenger dus erg welkom.”
Klantvriendelijkheid is prioriteit
“De gebruikte auto is onze prioriteit. We bieden een omzetverzekering aan in plaats van een technische verzekering. We bieden diverse garantiepakketten aan, want iedereen wil altijd zoveel mogelijk zaken inbegrepen hebben voor de laagste prijs”, aldus Maikel Simonis, die de contactpersoon voor de Nederlandse markt is en al meer dan twintig jaar in dienst is van GarGarantie. De Europese regels schrijven sinds 1 juli 2022 voor dat de periode van omkering van de bewijslast bij de zogenoemde ‘wettelijke garantie’ in Nederland twaalf maanden is.
Garantie vergroot de winst van de onderneming
Maikel Simonis vervolgt: “Een product moet doen wat je er als koper redelijkerwijs van mag verwachten. Een ondeugdelijk product is dan een product dat te kort is meegegaan bij normaal gebruik. Met de huidige regeling zowel als met de trend dat automobilisten langer doorrijden, neemt de kans op een garantieclaim toe na een verkoop. En daar moet je als bedrijf op voorbereid zijn. Door de toename van het aantal claims wordt het voor de ondernemer financieel onzeker. Het grotere risico kun je echter onderbrengen bij CarGarantie, door 24 of 36 maanden garantie aan te bieden. En het is klantvriendelijk. Het haakt in op de trend dat de volgende generatie wèl weer vriendelijk en persoonlijk behandeld wil worden.”
The post CarGarantie: Onze garantie is een klantenbinder en een winstaanvulling first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!