CarSelexy: Uniek label in jong gebruikt

De CarSelexy-dealers bieden met hun unieke en veelzijdige aanbod tegenwicht aan de grote dealerketens.

CarSelexy is inmiddels een bewezen label met partners die veel voordeel halen uit de samenwerking. Het gemak van vertrouwd online auto’s inkopen, meedelen in de kennis en marketingcampagnes zorgen voor continuïteit van de aangesloten dealers.

CarSelexy is onderdeel van VDS Automotive Groep, dat een goede neus heeft voor jong gebruikte occasions. De auto’s die het beste aansluiten op de Nederlandse vraag worden aangeboden via de 22 CarSelexy dealers. “Dat zijn auto’s van alle merken, van maximaal drie jaar oud en met maximaal 50.000 kilometer op de teller”, vertelt Branko Bezoen, formuledirecteur van CarSelexy. “Wij zorgen dat de auto’s naar Nederland komen. Wij kijken ze nog helemaal na en zorgen dat ze er tiptop bij staan. Ze zijn gepoetst en wel, in feite verkoopklaar.” Om die auto’s ook tegen de juiste prijs te kunnen verkopen profileert CarSelexy zich als kwaliteitsmerk voor occasions. “In combinatie met onze sterke lokale partners hebben we een uniek label, én we willen het netwerk graag uitbreiden”, benadrukt Bezoen.

Populair aanbod

De CarSelexy-dealers bieden met hun unieke en veelzijdige aanbod tegenwicht aan de grote dealerketens. “Het kenmerk van onze aanpak en onze dealers is dat de autokoper nog echt persoonlijke service krijgt. Onze dealers zijn ‘local heroes’, bedrijven die al jaren op een bepaalde locatie gevestigd zijn en een goede reputatie genieten in hun regio.” Niet zo vreemd dat daar heel wat voormalig merkdealers bij zitten. Die hebben volgens Bezoen de juiste instelling om het assortiment van CarSelexy te voeren. “In hechte samenwerking met de aangesloten dealers zorgen we dat het label blijft groeien.”

We willen het netwerk graag uitbreiden

De grootschalige inkoop en het kwaliteitsimago van CarSelexy zorgen ervoor dat de occasions sterk geprijsd worden en dat de dealers er een gezonde marge aan overhouden. Vervolgens blijft de auto vaak bij het bedrijf in onderhoud. Voordat een autobedrijf kan toetreden, wordt er kritisch gekeken of deze potentiële dealer daadwerkelijk het netwerk versterkt. Bezoen: “Wij zorgen ervoor dat dat kwaliteitsgevoel uit alle details spreekt. De auto, onze online presentatie en klantbenadering voldoen aan een zeer hoge standaard. En daarna is de lokale vakman aan de beurt. Daarom hebben we ook duidelijke eisen waar showroom en signalisatie op en rond de auto aan moeten voldoen. De showrooms zijn echt herkenbaar als CarSelexy.”

Dealers zijn welkom

Alle dealers hebben hun eigen verzorgingsgebied. Met 22 dealers is CarSelexy hard op weg naar landelijke dekking. Maar: in diverse streken is nog groei mogelijk. Branko Bezoen is dan ook altijd op zoek naar nieuwe partners: “Je bent als partner bij CarSelexy onderdeel van een collectief. Samen vormen we een sterk front tegen de grote dealerholdings. En dat doen we met een product dat ingaat tegen de trend van alsmaar duurder wordende auto’s. Met CarSelexy bouwen we aan een sterk merk waarbij we de dealers op alle fronten ondersteunen. Bij de inkoop, prijsstelling, marketing en de garantie. Dealers die daar interesse in hebben, mogen mij bellen!”

The post CarSelexy: Uniek label in jong gebruikt first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *