CORBO: ‘Betere efficiency door doelgericht werken en kwaliteit leveren’
Door een eigen ontwikkelde tijdstudietool brengt CORBO de activiteiten van de monteurs en serviceadviseurs in kaart.
Efficiency in de werkplaats is een onderwerp dat nog steeds aandacht verdient. CORBO reikt de eigenaren van autobedrijven en schadeherstelbedrijven een tijdstudieonderzoek aan om hier inzicht in te geven.
Sander Schreuder: “Het is een kwestie van je time-management op orde hebben. Door een eigen ontwikkelde tijdstudietool brengt CORBO de activiteiten van de monteurs en serviceadviseurs in kaart. Is de monteur daadwerkelijk aan het sleutelen, of is hij gereedschap aan het zoeken, of staat hij te wachten op onderdelen bij het magazijn? Er blijkt dat met dit soort randzaken nog steeds veel tijd verloren gaat. En dat mag niet want de marges zijn flinterdun. Dus moet een medewerker zo effectief mogelijk bezig zijn en niet gehinderd worden door verspilling of onnodige werkzaamheden, onderbrekingen, te veel bewegingen of andere vertragingen. Het aandeel ‘onder handen werk’ moet zo laag mogelijk worden gehouden. Of de hoeveelheid tijd die wordt besteed aan het wachten op de serviceadviseurs, voor de toestemming voor meerwerk. Maar er gaat ook veel tijd verloren doordat systemen niet op elkaar zijn afgestemd. Voorkom ruis en verbeter de communicatie!”
Onze trainers zijn professionals met een bewezen staat van dienst
Digitalisering en kwaliteit
“Om te zien waar veel tijdverlies optreedt en de communicatie te verbeteren is, is digitalisering een goed hulpmiddel. De digitale werkorder werkt efficiency in de hand. En we leven in een tijd vol verandering. Dat vraagt een andere benadering met andere vragen en verwachtingen. Ook de kwaliteit laat nogal eens te wensen over. Kennis van zaken is het belangrijkste in het contactmoment met de klant. Er is veel instroom van jonge serviceadviseurs, waardoor je ook kwaliteit mist bij het maken van afspraken. Als je niet standaardiseert dan blijf je achter de feiten aanlopen en help je je efficiency om zeep”, licht Sander Schreuder toe.
Doelgericht en effectief
In de aftersales gaat het erom dat de werkplaatschef zich voortdurend bewust is van het verbeterpotentieel. Schreuder: “En daarvoor is het zaak dat hij getraind wordt. Alleen ervaring is niet genoeg vanwege de snelle ontwikkelingen in de branche. CORBO traint ook werkplaatschefs, of andere aftersalesmedewerkers, met de uitgangspunten dat de trainee doelgericht en effectief bezig is. Onze trainingen zijn zo ingericht dat ze direct kunnen worden toegepast op de dagelijkse praktijk. Alles is gericht op een meetbaar resultaat. Onze trainers zijn professionals met een bewezen staat van dienst, gedegen kennis, veel praktijkervaring en uitstekende didactische vaardigheden. We zorgen ervoor dat de organisatie groeit door een betere efficiency!”
The post CORBO: ‘Betere efficiency door doelgericht werken en kwaliteit leveren’ first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!