#DCDW rolt ‘Champions League onder de LMS-systemen’ verder uit
Na een overtuigende demonstratie besloot Paul de Vries, eigenaar van onder meer #DCDW, een resellerovereenkomst voor de Benelux te tekenen met het bedrijf achter Walcu.
Met het in Spanje ontwikkelde Walcu heeft #DCDW afgelopen jaar een toonaangevend leadmanagementsysteem op de markt gebracht dat in 2025 zijn eerste volledige verkoopjaar heeft. Vanaf eind dit jaar zorgt de toevoeging van Chat GPT-functionaliteit voor nog meer automatisering bij autobedrijven.
Na een overtuigende demonstratie besloot Paul de Vries, eigenaar van onder meer #DCDW, een resellerovereenkomst voor de Benelux te tekenen met het bedrijf achter Walcu. “Het feit dat het is ontwikkeld door de zoon van de grootste occasiondealer van Madrid sprak me aan”, aldus De Vries. “Het is echt ontwikkeld om in te spelen op de behoeften die een universeel autobedrijf heeft.”
Walcu heeft koppelingen met onder meer de bekende autoportals, zoals Marktplaats en uiteraard Hexon.In de Ligier Store Doesburg, eveneens eigendom van De Vries, is eerst een pilottraject doorlopen met Walcu, inmiddels kent het systeem meer dan 100 gebruikers in het universele kanaal. 2025 wordt het eerste volledige verkoopjaar. “Walcu vangt de hele communicatieflow in één systeem”, legt De Vries uit. “Het doet dienst als LMS- en CRM-systeem, maar kan ook worden ingezet bij offertes en als marketing automation system. Die combinatie is uniek in de markt, dat zie je ook niet in het merkkanaal. Het systeem helpt om inzichtelijk te maken welke klanten afwachtend zijn en benaderd moeten worden.”
Je kunt heel makkelijk de communicatie tussen je medewerkers en je klanten volgen
Alle communicatie via één platform
De klant wordt daarbij benaderd via het communicatieplatform van zijn keuze, of dat nu Facebook Messenger, Marktplaats Messenger, telefonisch of via WhatsApp is. “Het mooie is dat alles via één platform verloopt en je dus exact de communicatie tussen je medewerkers en je klanten kunt volgen, of dat per mail, telefonisch of per app is. En je hoeft daarvoor niet in te breken op de laptop of telefoon van je medewerker, wat om privacyredenen niet wenselijk is. En als een verkoper ziek is, kan een collega de communicatie met de klant feilloos overnemen.”
Geautomatiseerde leadopvolging
Eind 2024 wordt Chat GPT-functionaliteit toegevoegd aan Walcu. “Dan kunnen we veel zaken gaan automatiseren voor het autobedrijf”, stelt De Vries. AI gaat dan geautomatiseerd klanten benaderen voor bijvoorbeeld een proefrit, via het communicatiemiddel dat de klant gebruikt. Als je bedenkt dat 45 procent van de leads na 60 dagen in een deal resulteert, is het belangrijk dat je in die periode leads blijft opvolgen. Een tweede, derde of vierde keer leads opvolgen gebeurde vroeger niet. Een striktere opvolging leidt tot een hogere klanttevredenheid, je laat zien dat je de klant serieus neemt.” Walcu vergt een zeer kleine investering vooraf en is per maand opzegbaar. “Door de vele mogelijkheden is dit systeem echt Champions League”, aldus De Vries. “Als lezers belangstelling hebben, dan geef ik graag een demonstratie.”
The post #DCDW rolt ‘Champions League onder de LMS-systemen’ verder uit first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!