Delphi: First to market in de aftermarket
We voegen jaarlijks een groot aantal nieuwe producten toe aan het portfolio.
Toeleverancier Delphi timmert flink aan de weg. In eerste montage wordt het merk veel gebruikt, en ook in de aftermarket wordt Delphi steeds sterker. Vaak is Delphi ‘first to market’ in vervangingsonderdelen. De kwaliteit staat buiten kijf: uit onderzoek kwamen remdelen van Delphi zelfs als beter dan oem tevoorschijn.
Delphi is een oude naam in de aftermarket en sinds enkele jaren een merk van de Phinia Group. En dat is dan weer voortgekomen uit BorgWarner. Phinia voert de drie merken Delphi, Delco Remy en Hartridge, vertelt Laurent Sijs, eindverantwoordelijk voor de aftermarket bij Delphi Benelux. Hartridge is testapparatuur, vooral voor dieselmotoren. Delco Remy is vanouds een grote naam in startmotoren en dynamo’s. “En Delphi staat voor een aantal productgroepen waarin we toonaangevend zijn.”
Van injectie tot diagnose
Sijs noemt ze op: “Fuel systems betreft alles met injectie. Ons doel is verbrandingsmotoren zo schoon en efficiënt mogelijk te laten presteren. Daarnaast investeren we ook in toekomstige technologieën, zoals de toepassing van synthetische brandstoffen.
Wij helpen de aftermarket met de juiste onderdelen
” Vaak gaat het bij de fuel systems om eerste montage: Delphi is een van de grote vier op het gebied van injectiesystemen. Dat geldt ook voor vehicle electronics. Daarbij gaat het om allerhande sensoren die de motorsturing en uitlaatgasreiniging regelen. Ook EGR-kleppen en de aansturing daarvan worden door Delphi geleverd, zowel voor eerste montage als voor de aftermarket. Logisch dat Delphi ook op de productlijn van diagnoseapparatuur zeer succesvol is. “We ontwikkelen die systemen zelf en weten exact hoe ze werken”, verklaart Laurent Sijs.
Vergelijkende test
Steeds belangrijker is daarnaast de productlijn maintenance solutions. “Dat betreft alle delen van het onderstel, zoals delen van de stuurinrichting, wielophanging en het remsysteem. We voegen jaarlijks een groot aantal nieuwe producten toe aan het portfolio. Zo werken we aan een steeds grotere marktdekking. Onze ambitie is daarbij om bij nieuwe voertuigen first to market te zijn met aftermarket-onderdelen.” De kwaliteit van de vervangingsonderdelen staat buiten kijf. Dat blijkt eens te meer uit een onafhankelijk onderzoek, dat Delphi vorig jaar liet uitvoeren bij Mojacar in Spanje. Bij hoge temperaturen werd stevig getest, ook bij het afdalen van steile hellingen. De blokken van Delphi werden vergeleken met die van zes andere A-merken en de oem-montage. De resultaten waren opvallend. Remblokken veroorzaken remstof, en tijdens de test bleek Delphi’s NAO-remblok zelfs minder stof te veroorzaken dan de oem-montage. Dat is goed nieuws voor het milieu. De blokken van Delphi bleken ook stiller. En, heel belangrijk: de blokken bleken zeer consistent te remmen. Onder alle omstandigheden bleef het ‘pedaalgevoel’ exact gelijk. “We werken continu aan innovatie en verbetering”, benadrukt Sijs. “Oók voor elektrische auto’s. Want juist die stellen met hun hogere gewicht zwaardere eisen aan het onderstel en remsysteem. Wij helpen de aftermarket met de juiste onderdelen.”
The post Delphi: First to market in de aftermarket first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!