Flyct: Schades snel en efficiënt afgewikkeld door inzet van AI
Flyct is zowel voor particulieren als voor fleetowners de aangewezen partij om schades af te handelen én te incasseren bij de aansprakelijke partij.
Schadeclaims incasseren en afhandelen: het is dagelijks werk voor Flyct. Het bedrijf is niet alleen specialist in het verhalen van materiële schade, ze hebben ook experts in dienst voor letselschade en loonregres. Niet enkel in Nederland, maar ook in het buitenland. Vrijwel alle grote leasemaatschappijen en verhuurbedrijven maken daar gebruik van. Dat gaat nu nóg efficiënter, dankzij de toepassing van robots en AI.
Autoschade is altijd vervelend, en gedoe bij de afwikkeling van de schade maakt het nog een stuk erger. Flyct is zowel voor particulieren als voor fleetowners de aangewezen partij om schades af te handelen én te incasseren bij de aansprakelijke partij. “Ons team van specialisten doet niet anders. Die mensen kennen elk detail van de schade- en verzekeringswereld”, vertelt Patrick Verhoef, commercieel directeur van Flyct. “Maar de schade aan het voertuig is één ding. Zodra er letselschade is bij de berijder, gaan we ook die verhalen op de aansprakelijke partij. Dan kan het gaan om directe ziektekosten, de eigen bijdrage, maar ook om loonregres: de kosten die gemaakt worden omdat een werknemer tijdelijk niet kan werken. Zo ontstaan er soms drie schadeclaims bij hetzelfde ongeval. Wij hebben de kennis in huis om al die schades te incasseren en het slachtoffer zo dus volledig bij te staan. Dat gaat sneller en wordt door klanten zeer gewaardeerd.”
Efficiënt én effectief
Het verhalen van de schade op de schuldige partij gaat bovendien zo snel als maar enigszins mogelijk. Robots en AI spelen daarbij een steeds grotere rol, vertelt Priscilla Rijkers, teamleider Materieel bij Flyct. “Als er een nieuwe casus binnenkomt zorgen robots voor het aanmaken van een dossier en het versturen van de eerste mails. AI zorgt er vervolgens voor dat de mails die bij ons binnenkomen, worden gelezen, gelabeld en in het juiste dossier geplaatst.” Het gaat om taken die vroeger door de behandelaren werden uitgevoerd. “AI doet dat veel efficiënter, waardoor onze medewerkers meer tijd kunnen besteden aan de zaken die echt belangrijk zijn, zoals het contact met de klant. Klanten weten dat te waarderen. En ook van onze medewerkers horen we dat ze hun werk met meer plezier doen.”
Korte lijnen
“Flyct heeft heel korte lijnen met leasebedrijven, verzekeraars, werkgevers, schadebedrijven en taxateurs. We kennen de hele keten en zij kennen ons”, vertelt Patrick Verhoef. “De laatste jaren zien we dat de schadeclaims groter worden. Waar een aanrijding vroeger een deukje opleverde, is het nu al gauw nodig om hele compartimenten van de auto te vervangen. Er wordt ook al jaren voorspeld dat het aantal schades gaat dalen, omdat steeds meer auto’s voorzien zijn van ADAS. Wij zien echter dat het aantal auto’s op de weg toeneemt en daarmee het aantal schades ook nog steeds groeit.” Ook de schade met lease- of huurauto tijdens een vakantie of zakelijke rit in het buitenland, wordt vlot door Flyct afgehandeld. Priscilla Rijkers: “Daar gelden andere regels en wetgeving dan bij ons. Specifieke expertise om dit voor de cliënt goed af te wikkelen is vereist. Flyct heeft dat zeker in huis. Wij staan voor een positieve ervaring na een ongeluk.”
The post Flyct: Schades snel en efficiënt afgewikkeld door inzet van AI first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!