‘Gedupeerde Lynk & Co-klanten richten vereniging op en overwegen rechtsgang’
Lynk & Co zegt in een schriftelijke reactie “op de hoogte te zijn van zorgen van sommige klanten in Nederland en proactief op zoek te zijn geweest naar oplossingen”.
Klanten van Lynk & Co willen het bedrijf voor de rechter brengen omdat ze grote financiële schade zeggen te hebben geleden door gebrekkige administratie van het bedrijf. De gedupeerden hebben een vereniging opgericht en hebben al 106 leden. Dat meldt De Telegraaf.
Klanten van Lynk & Co konden een auto-abonnement afsluiten. Voor ongeveer 650 euro per maand kregen konden zij elke maand 500 kilometer in een Lynk & Co rijden, voor elke kilometer daarboven betaalden zij 0,20 euro. Consumenten konden dat extra bedrag terugverdienen door hun auto regelmatig te verhuren aan andere gebruikers.
“De administratie van Lynk & Co is een janboel”, zegt voorzitter Luuk Krijnen tegen De Telegraaf. Volgens de voorzitter wordt niet goed bijgehouden hoeveel kilometers de auto aflegt als deze is verhuurd, wat verschillende klanten forse rekeningen oplevert.
Ontheffing
Niet alleen de verhuur van de auto leverde problemen op. De krant schrijft dat een klant maar liefst 26 boetes kreeg doorgestuurd van het merk omdat deze een straat inrijdt waarvoor een ontheffing nodig is. “Er was duidelijk iets misgegaan met de ontheffing, maar omdat Lynk & Co de boetes ruim een jaar lang niet doorstuurde, had ik niets in de gaten”, aldus de gedupeerde.
Lynk & Co zegt in een schriftelijke reactie “op de hoogte te zijn van zorgen van sommige klanten in Nederland en proactief op zoek te zijn geweest naar oplossingen”.
The post ‘Gedupeerde Lynk & Co-klanten richten vereniging op en overwegen rechtsgang’ first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!