Jeroen Buijze start eigen autobedrijf: ‘Het belangrijkste is dat ik mensen blij maak met een goede auto’

De ondernemer is 2025 begonnen met zijn grootste uitdaging tot nu toe: een eigen autobedrijf.

(39) was jarenlang werkzaam bij Auto Smeeing in Soest, onder andere als verkoopadviseur en teammanager, en werkte daarna als key account manager bij Auto1 en Automotive Mediaventions. Op 1 januari opende hij de deuren van zijn eigen autobedrijf Drive Automotive in Utrecht, vertelt Buijze aan AM.

“Ik liep al langer rond met plannen om een eigen bedrijf op te zetten. Op een gegeven moment kwam ik in contact met Peter Mastenbroek van Autobedrijf Mastenbroek in Utrecht, die zich juist meer op de werkplaats wil richten. Dat opende voor mij de mogelijkheid om een verkoopvestiging op te zetten.”

Restaurant

Drive Automotive is gevestigd aan de Sterrebaan 2A in Utrecht, vertelt Buijze. “Het is een prachtige, moderne showroom met een open werkplaats, zoals een restaurant met open keuken, waar ruimte is voor zo’n 15 occasions. Op termijn kan ik uitbreiden naar de tweede verdieping waar ruimte is voor nog eens 10 tot 20 auto’s.”

Buijze kan over de werkplaats beschikken van Mastenbroek om de auto’s verkoopklaar te maken, vertelt hij, en bovendien kunnen klanten er desgewenst terecht voor regulier onderhoud. “Dat is echt top. En door het open karakter kijken klanten altijd mee met wat er gebeurt in de werkplaats, dat geeft een gevoel van vertrouwen.”

Jonge gezinnen

Wat koperspubliek betreft richt Drive Automotive zich op de ‘young professionals’ en jonge gezinnen die op zoek zijn naar een kwaliteitsoccasion, bij voorkeur van een Duitse of Zweedse herkomst. “Qua prijsklasse zit het aanbod tussen de 20.000 en 40.000 euro, met auto’s die ik zelf ook graag zou kopen. Momenteel zijn dat onder andere een BMW 5-serie Touring, Cupra Leon of Volvo XC60. Auto’s waar ik zelf echt achter sta, in de juiste uitvoering. Verder zijn het auto’s met een complete onderhoudshistorie, veelal afkomstig uit het dealerkanaal en dus van hoge kwaliteit.”

Als het gaat om verkoopdoelstellingen voor 2025 wil Jeroen Buijze zich niet meteen vastpinnen op een aantal, wel is het zijn concrete ambitie om hoog te scoren in de online reviews. “Online reviews zijn belangrijk voor het klantvertrouwen. Ik wil dan ook echt wel rond of boven de 4,5 sterren zitten op Google. Het belangrijkste is dat ik mensen blij maak met een goede auto, dan volgt de rest vanzelf.”

The post Jeroen Buijze start eigen autobedrijf: ‘Het belangrijkste is dat ik mensen blij maak met een goede auto’ first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *