MG en Voyah houden prijzen gelijk ondanks hoge importheffingen

MG-moeder SAIC wilde niet meewerken aan het onderzoek van de Europese Commissie naar de Chinese subsidies en krijgt de hoogste strafheffing.
MG houdt de prijzen van zijn elektrische modellen gelijk. Dat bevestigt de importeur aan Automotive.

Gisteren werd bekend dat de Europese Unie de strafheffingen voor in China gebouwde EV’s definitief oplegt. SAIC wilde niet meewerken aan het onderzoek van de Europese Commissie naar de Chinese subsidies en krijgt daarom de hoogste strafheffing (35%). De prijsstelling blijft gelijk voor auto’s die al in Europa zijn ingevoerd, maar ook voor nieuw te importeren auto’s (komend jaar).

Of het de plannen om productie naar de EU te verplaatsen versneld, is nog onbekend.

Dongfeng en Nio

De importeur van Voyah (Dongfeng) laat weten aan AM dat ‘zij niet verrast zijn door de uitkomst’. “Wij hoeven daardoor geen prijsverhogingen door te voeren”, zegt Kjeld Riegen, Kjeld Riegen, ceo van Voyah Benelux.

Nio zegt het besluit van de Europese Commissie te betreuren, maar zegt ‘een concurrerend prijsmodel in Europa te blijven hanteren’.

De afgelopen maand troffen de Europese Commissie en de Chinese overheid elkaar regelmatig aan de onderhandelingstafel, maar deze gesprekken hebben niet in een overeenstemming geresulteerd. Overigens meldt persbureau Reuters dat de Commissie bereid blijft om met China te onderhandelen over een alternatief voor tarieven, ook nadat deze zijn ingesteld. Mogelijk volgt er binnenkort een negende onderhandelingsronde, aldus Reuters.

The post MG en Voyah houden prijzen gelijk ondanks hoge importheffingen first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *