Nieuw boek Johan Lammers over gastvrijheid: Leren van de besten

In het nieuwe boek van Lammers is er veel aandacht voor Qoets Premium Cars en Porsche Centrum Gelderland.

Publicist en automotive-deskundige Johan Lammers heeft een nieuw boek over klantbeleving in de Nederlandse autobranche uitgebracht. Lammers lanceerde ‘Gastvrijheid 3.0 – De wauwfactor van binnen naar buiten’ vorige week in het Apeldoornse restaurant Sizzles in the Park.

Met zijn nieuwe boek legt Lammers de nadruk op ‘hoe intrinsieke motivatie en mensgericht werken, bijdragen aan een klantbeleving die het verschil maakt’. Hij legt uit: “Ondanks het premium-karakter van veel automerken, schiet de sector vaak tekort in het bieden van een optimale klantbeleving. Bij zes van de acht autodealers waar ik dit jaar een bezoek bracht, werd ik niet eens aangesproken binnen de eerste tien minuten. Dat laat zien dat er nog een wereld te winnen is op het gebied van gastvrijheid.”

Bestel het boek hier.

Lammers: “Bedrijven zoals Qoets Premium Cars en Porsche Centrum Gelderland laten zien dat gastvrijheid de basis is voor langdurig succes in de autobranche. In mijn boek beschrijft ik hoe deze bedrijven klantbeleving naar een hoger niveau tillen door automatisering te combineren met persoonlijke aandacht en een sterke interne cultuur.”

Volgens Lammers is Qoets Premium Cars ‘een inspirerend voorbeeld’ van hoe gastvrijheid in de autosector geoptimaliseerd kan worden. “Een belangrijk element in hun aanpak is het selectieproces van medewerkers, gericht op intrinsieke interesse in anderen. Deze medewerkers krijgen de vrijheid om beslissingen te nemen die de klantbeleving verbeteren, ondersteund door voortdurende coaching. Volgens initiatiefnemer Hans Engelsma begint een goede klantreis al bij het eerste contactmoment, waarbij product en prijs tijdens de eerste kennismaking niet aan bod komen.”

Naast Qoets Premium Cars en Porsche Centrum Gelderland laat Lammers ook andere gastvrijheidsexperts uit verschillende sectoren aan het woord, waaronder Van Hell Juweliers en Hornbach Nederland. “Zij laten zien hoe een sterke focus op mensgerichtheid leidt tot duurzame klantrelaties en bedrijfssucces,” aldus Lammers.

Rondetafelsessies

Automotive organiseerde eerder dit jaar twee rondetafelsessies met Lammers Support Groep, het bedrijf van Johan Lammers. In januari gingen acht ceo’s van dealerholdings met elkaar in gesprek en in september bespraken zeven kopstukken uit de leasewereld hun branche.

Lammers organiseert ook jaarlijks een reis naar het NADA Congres in de Verenigde Staten.

The post Nieuw boek Johan Lammers over gastvrijheid: Leren van de besten first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *