Omnichannel klantopvolging in LEF; wat betekent dat voor jou?
De consument communiceert via veel verschillende kanalen met zijn of haar omgeving. En dus ook met het hedendaagse autobedrijf.
De klant van vandaag gaat er hierbij ook vanuit dat jij alles van hem of haar weet. Met de nieuwste functionaliteit in LEF biedt UnameIT je de mogelijkheid om hierin opnieuw voorop te lopen.
De fijnste klantervaring die jij je kan herinneren is hoogstwaarschijnlijk een klantervaring waarbij de communicatie op maat gesneden was. Persoonlijk, veel inlevingsvermogen en kennis over jouw persoonlijke situatie. Communicerend via het medium waar jij je het meest prettig bij voelt, die het meest van toepassing was voor deze specifieke situatie en laagdrempelig. UnameIT heeft onlangs een nieuwe functionaliteit uitgebracht waarmee je alle benodigde klantinformatie in één oogopslag in beeld hebt en contact kunt opnemen via het best passende communicatiekanaal.
Alle relevante klantdata in één oogopslag
Door al haar datakoppelingen zorgt UnameIT voor een unieke 360 graden view op de klant. Denk aan alle relevante aftersales klantdata zoals; werkplaatshistorie en toekomstige onderhoudsbehoefte, maar ook een eventuele geplande afspraak in de werkplaats. Uiteraard bevat het ook sales gerelateerde informatie. Zijn er nog openstaande leads voor deze klant? Heeft hij onlangs nog op jouw website gekeken? Een snelle blik op die laatste offerte die jij of jouw collega voor de klant gemaakt heeft of een snelle terugblik op de deal die je twee jaar geleden met deze klant hebt gesloten. En dat alles in één scherm zodat jij jouw klant razendsnel van de juiste informatie of het juiste aanbod kunt voorzien.
Efficiency in klantcommunicatie
De kracht van deze integratie zit niet alleen in de snelheid van communicatie, maar ook in de gebruiksvriendelijkheid. Alle gesprekken worden aan de timeline van de klant toegevoegd, waardoor je geen enkele informatie meer mist. Collega’s kunnen het gesprek hierdoor ook makkelijk vernemen of eerdere communicatie inzien. Omdat het zo overzichtelijk en compleet is draagt het bij aan een efficiëntere werkwijze.
Efficiency in aftersales
De integratie is ook waardevol voor de aftersales collega’s. Het is eenvoudig voor klanten om hun vragen te stellen via WhatsApp, maar ook om klanten proactief te informeren over meerwerk of de status van hun auto tijdens een werkplaatsbezoek zónder heen-en-weer te hoeven bellen. Dit leidt tot snellere reacties, efficiëntere doorstroom aan de receptie en werkplaats en een betere service-ervaring voor de klant.
Alle voordelen zetten we graag nog eenmaal op een rij:
✓ Snelle herkenning van alle bestaande prospecten en klanten door koppelingen met LEF, SAM, MAX, DMS of data warehouse.
✓ Verzamelen contactvoorkeuren voor toekomstige marketingcampagnes.
✓ Al uw klantcommunicatie in één oogopslag inzichtelijk.
✓ Alle relevante auto-informatie direct en overzichtelijk getoond.
✓ Volledig inzicht in de conversie van lead & chat tot aan order.
Start vandaag!
Kortom. De WhatsApp-integratie in LEF stelt bedrijven in staat om op een gebruiksvriendelijke manier hun klantcommunicatie naar een hoger niveau te tillen met positieve gevolgen voor verkoop, aftersales en klanttevredenheid.
Maak vandaag nog kennis met deze onmisbare nieuwe functionaliteit in LEF en ontdek de voordelen zelf. Maak vandaag nog een afspraak via UnameIT.nl/WhatsApp.
Klik voor meer informatie op de volgende link
The post Omnichannel klantopvolging in LEF; wat betekent dat voor jou? first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!