Oostendorp Autogroep zet grote stappen in digitale transformatie met PowerKraut
Grotere online zichtbaarheid, efficiëntere processen en hogere klanttevredenheid dankzij marketing automation.
Oostendorp Autogroep, een gevestigde naam in de automotive wereld met 19 vestigingen en meer dan 500 medewerkers, heeft in samenwerking met PowerKraut een grote stap gezet naar een datagedreven en toekomstbestendige werkwijze. Onder leiding van Marketing Manager Rob Vallenga heeft het bedrijf marketing automation omarmd, om zo klanttevredenheid en verkoopresultaten aanzienlijk te verbeteren. Deze nieuwe aanpak heeft geleid tot een hogere online zichtbaarheid, minder handmatige processen en meer kwalitatieve leads.
Van verouderde systemen naar datagedreven aanpak
In 2021 trad Rob Vallenga aan als marketingmanager bij Oostendorp Autogroep en zag hij al snel dat verouderde systemen de groei van het bedrijf remden. “We werkten met oude systemen die ons belemmerden om snel te schakelen en schaalbare marketing te realiseren,” vertelt hij. Om dit op te lossen, werkte Oostendorp Autogroep nauw samen met PowerKraut om één centrale bron van klantinformatie te creëren. Deze centrale “klantwaarheid” helpt nu niet alleen marketing, maar ook het klantcontactcentrum om effectiever en consistenter met klanten te communiceren.
Efficiëntie en schaalbaarheid dankzij de juiste tools
Voor de groeistrategie van Oostendorp Autogroep was schaalbaarheid essentieel en de samenwerking met PowerKraut leverde precies de kennis en flexibilteit die nodig waren. “PowerKraut gaf ons de expertise in data en marketing automation om onze processen te stroomlijnen en prioriteiten sneller aan te pakken,” licht Rob toe. Door gebruik te maken van de scrum-methodologie werd er kort op de bal gespeeld, wat het marketingteam in staat stelde om snel resultaten te behalen en verder autonoom te ontwikkelen. “We kunnen nu zelfstandig doorontwikkelen zonder afhankelijkheid van externe partijen en dat vertaalt zich direct in betere resultaten,” aldus Rob.
Meer leads, meer tevreden klanten
De voordelen van de digitale transformatie zijn duidelijk zichtbaar: “We hebben onze online zichtbaarheid, klanttevredenheid en het aantal kwalitatieve leads flink zien toenemen,” vertelt Rob. Dankzij de nauwe integratie van marketing en sales verlopen processen nu sneller, slimmer en met minder handmatig werk. Dit leidt direct tot betere verkoopresultaten en een hogere klanttevredenheid.
Autonoom en toekomstbestendig marketingteam
Het traject met PowerKraut heeft ook een positieve impact gehad op het marketingteam van Oostendorp Autogroep. Rob Vallenga: “Door de samenwerking heeft ons team zich ontwikkeld tot een autonoom opererend team dat zelf controle heeft over de marketing- en salesfunnel. Deze onafhankelijkheid vertaalt zich direct in betere resultaten en een toekomstbestendige werkwijze. Oostendorp Autogroep heeft nu niet alleen meer grip op het marketingbudget, maar kan ook met vertrouwen inspelen op nieuwe ontwikkelingen.“
The post Oostendorp Autogroep zet grote stappen in digitale transformatie met PowerKraut first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!