‘Overstap op 1 volledig geïntegreerd en geautomatiseerd systeem verhoogt efficiency enorm’
In de loop der jaren is er een wildgroei aan systemen ontstaan, wat het voor medewerkers bijna onmogelijk maakt om efficiënt te werken. Met een totaalpakket voor de autobranche wil Automotive Intelligence (AM-i) daar een eind aan maken en daarmee de processen binnen autobedrijven veel soepeler laten verlopen.
Het behoeft geen betoog dat het werken in verschillende systemen niet alleen omslachtig en tijdrovend is, maar ook de kans op fouten of het missen van bijvoorbeeld klant- of lead-informatie enorm vergroot. “Dat was voor ons reden om een totaaloplossing te ontwikkelen”, vertelt Jeroen Dols, oprichter van AM-i. Vanuit zijn dealerachtergrond signaleerde hij dat er bij de verschillende processen binnen autobedrijven, denk aan leadopvolging en de aflevering van een auto, met verschillende systemen werd gewerkt. “Wij kijken ook vanuit het perspectief van medewerkers naar alle beschikbare informatie. Oftewel, wat moet hij of zij doen die dag? Wij communiceren dat met de mensen voor wie het relevant is, zodat niet bijvoorbeeld de verkoper alles moet aansturen”, stelt Dols.
Omnichannel
De oplossing van AM-i is niet alleen volledig geïntegreerd en geautomatiseerd, wat veel kostbaar handwerk scheelt, het is ook omnichannel. “Er wordt gecommuniceerd via het voorkeurskanaal van de klant en alle informatie wordt inzichtelijk gemaakt, zowel voor de klant als voor de medewerkers van een autobedrijf. Doordat alles via 1 systeem beschikbaar is, hoeft de klant niet bijvoorbeeld zijn of haar gegevens weer door te geven voor een proefrit formulier. Die gegevens heb je immers al in je systeem staan bij de lead-informatie. Vervolgens kan het formulier via e-signing worden getekend, zowel thuis als in de showroom.”
De AM-i Suite zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat advertenties van autobedrijven up to date zijn. “Het gebeurt nog weleens dat ze niet meer actueel zijn, doordat bijvoorbeeld een actie die in de overlay gecommuniceerd wordt verlopen is. Er vinden gemiddeld maandelijks 31 mutaties per advertentie plaats. Ons systeem zorgt ervoor dat dit volautomatisch verloopt, wat enorm veel tijd scheelt”, vertelt Jeroen Dols. “Of neem offertes, die veelal een soort veredelde facturen zijn. Het gaat vaak alleen om geld. Met ons systeem kun je verder gaan, er een soort brochure of presentatie van maken en vertellen wat je voor de klant kunt doen, of dat je naar zijn of haar huidige auto hebt gekeken. Als je alleen de prijs communiceert, dan krijg je een discussie over de prijs en niet over de toegevoegde waarde.”
Overstapservice
De overstap naar de AM-i Suite waarmee alle handelingen in 1 systeem binnen een autobedrijf verricht kunnen worden, kan voor een flinke efficiencyslag zorgen, maar veel autobedrijven hebben hun complete historie in een verscheidenheid van legacy-systemen. Om die reden biedt AM-i de overstapservice aan. “Vaak is men bang dat de jarenlange historie die in de oude systemen is vergaard, verloren kan gaan bij een overstap, maar wij zorgen ervoor dat de gehele historie van al deze systemen in één nacht gemigreerd wordt naar ons systeem, zodat het de volgende dag gelijk toegankelijk is. Zo is alle data zoals historische klantgegevens en voorraadoverzichten beschikbaar en wordt al deze data met terugwerkende kracht in managementrapportages inzichtelijk gemaakt”, besluit Dols.
The post ‘Overstap op 1 volledig geïntegreerd en geautomatiseerd systeem verhoogt efficiency enorm’ first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!