Renault 5 December ‘meest sympathieke Sinterklaas-marketingactie van het jaar’
Voor de marketingactie werd een unieke huisstijl ontwikkeld.
De Ondernemer.nl roept ‘Renault 5 December’ uit tot ‘meest sympathieke Sinterklaas-marketingactie van het jaar’. Dat meldt Buro N11 in een persbericht. ‘Renault 5 December’ is bedacht door het marketingbureau en is uitgevoerd door AutoRAI.nl, in samenwerking met de Renault-dealers van Nederland.
“Renault en Buro N11 steken dit jaar met kop en schouders boven de andere Sinterklaas-acties uit”, stelt marketing-expert en ‘Merkpsycholoog’ Thijs van Dijk in het persbericht. “Het automerk claimt het Sinterklaasfeest door 5 december uit te roepen tot ‘Renault 5 December’.”
“Het is slim om op zo’n sympathieke manier in te haken op het kinderfeest dat nog altijd razend populair is. Als marketeer en liefhebber van woordgrappen vind ik de subtiele woordspeling leuk gevonden, maar deze gezinsvriendelijke insteek is voor een automerk ook heel effectief”, aldus Van Dijk.
Renault 5 December
Speciaal voor deze marketingactie werd een unieke huisstijl ontwikkeld, met de chocoladeletter-5. Daarnaast is er een tweetal activaties bedacht om de nieuwe elektrische Renault 5 E-Tech onder de aandacht te brengen bij het grote publiek.
De eerste richt zich op kinderen: op R5december.nl konden ze een knutselkleurplaat downloaden. Nadat ze deze papieren R5 in elkaar hadden geknutseld, mochten ze hem inleveren bij de Renault-dealer, waar in het kader van pakjesavond alle ingeleverde R5’s werden gevuld met cadeautjes.
Via de tweede actie konden deelnemers een vriend, familielid of collega aanmelden die ‘een dosis extra energie verdient’. De winnaars van deze actie kregen een extra groot cadeau uit de Renault ‘Originals’ merchandise-lijn.
Middels radiocommercials werden luisteraars uit alle hoeken van Nederland op de hoogte gebracht van de ‘Renault 5 December’ acties.
Geweldig initiatief
Anouk Poelmann, CEO van de Renault Group in Nederland, toont zich enthousiast over Renault 5 December. ‘Wat een geweldig initiatief van AutoRAI.nl in samenwerking met het Renault dealernetwerk’, schrijft zij op LinkedIn. ‘5 december is een bijzondere feestdag in Nederland. Hoe mooi is het dat onze nieuwe Renault 5 ook zoveel losmaakt, emoties creëert en mensen blij maakt.’
The post Renault 5 December ‘meest sympathieke Sinterklaas-marketingactie van het jaar’ first appeared on Automotive Online.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!