UnameIT tilt dealercommunicatie naar een hoger niveau

Hoewel sommige autodealers communicatiesystemen als WhatsApp nog altijd als bijzaak zien, beseffen steeds meer bedrijven dat een snelle en professionele leadopvolging ook via dit communicatiekanaal cruciaal is. UnameIT brengt nu een nieuw product op de markt waarmee alle WhatsApp-gesprekken gecentraliseerd worden opgeslagen en door verschillende medewerkers opgepakt kunnen worden in LEF (Lead Management Applicatie – red.) De integratie zorgt voor een actievere, laagdrempelige en bovenal efficiëntere communicatie, meer leads en hogere conversie.

Het gebeurt nog steeds, op behoorlijk grote schaal: er circuleren meerdere telefoons door het bedrijf waarop het Whatsapp-verkeer plaatsvindt. En dan is het dus vaak onduidelijk wie en wanneer met welke klant in gesprek is. Daarnaast is er geen inzicht van het management mogelijk, laat staan rapportages. Met LEF Chat is dit nu verleden tijd. Alle gesprekken en informatie komen nu centraal binnen, leads kunnen direct worden doorgezet naar SAM (sales- en aftersalesmanagementsysteem – red.) en toegewezen aan vestigingen, afdelingen en specifieke medewerkers. En de informatie is ook na een paar jaar nog beschikbaar voor verdere aftersalestoepassingen, wat ook toekomstige conversies verhoogd.

LEF Chat biedt serieuze leads

Volgens Hille Berk zien sommige bedrijven nog steeds het belang van een goede leadopvolging ook via WhatsApp nog niet in. “Maar als een klant contact opneemt, is het belangrijk dat de opvolging snel en efficiënt gebeurt” zegt ze. Met andere woorden, dan gaat het vaak om serieuze leads. Het product met de naam LEF Chat dat UnameIT na een succesvolle pilotfase nu introduceert, kun je zien als het verlengde van lead-managementsysteem LEF. De voordelen daarvan zijn evident. Alle gesprekken komen centraal binnen. “En je weet zo zeker dat je de klant op de juiste manier benadert en dat je goedkeuring hebt om zo te communiceren”, aldus Tjalling Bos. “Bovendien is dit een oplossing die gekoppeld kan worden aan SAM, zodat we de conversie van gesprek naar order door kunnen meten.”

De klant herkennen

Het grootste minpunt van losse telefoons in de organisatie is dat het bestaande klanten niet herkent. Door de koppeling van WhatsApp in LEF zijn direct de bestaande relatie en klantgegevens bekend. Daardoor is inzichtelijk welke leads, salestrajecten, afleveringen en aftersales acties openstaan en zijn afgerond.

Verhogen van conversie door communicatie

Met dit product wordt duidelijk wie er wanneer verantwoordelijk is voor het Whatsapp-verkeer. “Als de ene medewerker even bezig is met een proefrit of verkoopgesprek, dan kan een andere collega het gesprek overnemen zonder dat de klant daar iets van merkt”, stelt Hille. Dat komt mede omdat de UnameIT-oplossing de gespreksgeschiedenis goed centraal bijhoudt en dus inzichtelijk maakt in de timeline. Bovendien kunnen autobedrijven met behulp van dit product ook op eenvoudige wijze verkopers of andere medewerkers inplannen die de gesprekken in de avonduren voor hun rekening nemen. “We zien in de praktijk dat een snelle leadopvolging ook in de avonduren de conversie met 3,1% kan verhogen”, besluit Tjalling.

The post UnameIT tilt dealercommunicatie naar een hoger niveau first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *