‘Volkswagen verlaagt ambities voor batterijfabrieken, solid-state technologie in de pijplijn’

Thomas Schmall, VW-cto, zegt wel dat de plannen snel weer gewijzigd kunnen worden.

Volkswagen stelt de bouwplannen van de batterijfabrieken in Europa en Noord-Amerika bij vanwege de dalende vraag naar elektrische auto’s. Dat zegt Volkswagen cto Thomas Schmall in een interview met Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

Oorspronkelijk was het plan om in 2030 zes batterijfabrieken te hebben met een jaarlijkse productie van 240 gigawattuur aan batterijen. “We zijn momenteel van plan om tot 170 gigawattuur aan batterijen te produceren op de drie locaties in Salzgitter, Valencia en Ontario”, zegt Schmall.

Schmall zegt wel dat de plannen snel weer gewijzigd kunnen worden indien de markt voor EV’s weer aantrekt.

Solid-state

Ook vertelde de Volkswagen-cto in het interview dat het merk dit decennium gaat beginnen met de productie van solide-state batterijen. Andere automerken zetten daar ook op in. De solid-state-technologie is veelbelovend omdat de batterij het rijbereik vergroot tot duizend kilometer.

Eerder werd bekend dat Volkswagen ook op de rem trapt wat betreft elektrificatie.

De wereldwijde batterijproductie maakt een ongekende groei door. Goed nieuws want batterijen worden steeds goedkoper. Maar er speelt meer: een ware geopolitieke machtsstrijd is losgebarsten. Europa en Verenigde Staten smijten met geld om China te achterhalen. Een helse klus, zo blijkt.

The post ‘Volkswagen verlaagt ambities voor batterijfabrieken, solid-state technologie in de pijplijn’ first appeared on Automotive Online.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *